VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY APLIKÁCIE
Fitness club MRM
I. Všeobecné ustanovenia
1. Poskytovateľom služieb prostredníctvom Aplikácie Fitness club MRM (ďalej aj ako „Aplikácia“) a jej prevádzkovateľom je KIZOTON, s. r. o., so sídlom Kaukazská 2939, 851 02 Bratislava, IČO: 46686096, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 81610/B (ďalej aj ako „Prevádzkovateľ“ alebo aj ako „ Poskytovateľ“).
2. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „VOP“) upravujú vzťahy medzi Poskytovateľom a tretími osobami, ktorým Poskytovateľ poskytuje rôzne služby.
3. Objednávateľom (klientom) je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá si stiahne aplikáciu a zaregistruje sa v nej. Registrácia je platná až po potvrdení registrácie od Poskytovateľa, na základe doručenia potvrdzovacieho e-mailu od Poskytovateľa Objednávateľovi. Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo odmietnuť registráciu z akéhokoľvek dôvodu, najmä ak objednávateľ alebo jeho činnosť, či zamýšľaná objednávka, je v rozpore s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo zákonom, a to aj bez predchádzajúcej výzvy na nápravu a bez náhrady, o čom bude Objednávateľovi doručený e-mail s oznámením o zamietnutí registrácie.
4. Služby poskytované Prevádzkovateľom sú bližšie popísané v Článku II týchto VOP a spočívajú najmä v prevádzkovaní fitnescentra na adrese Toryská 3,04011 Košice (ďalej len „fitnescentrum“).
5. VOP sú záväzné pre Poskytovateľa a pre Objednávateľa a v aktuálnom znení sú zverejnené v aplikácii.
II. Služby pre Objednávateľa
1. Objednávateľom je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá má záujem o objednávku služieb Poskytovateľa.
2. Objednávateľ prevádzkuje fitnescentrum, ktoré je otvorené v čase od 6.05 hod. do 20.00 hod. Za účelom návštevy a využitia služieb fitnescentra je Objednávateľ povinný stiahnuť si aplikáciu, zaregistrovať sa a počkať na potvrdzujúci e-mail podľa bodu 3 Článku I týchto VOP. Následne je Objednávateľ oprávnený a zároveň povinný kúpiť si jednorazové vstupy určené na vstup do fitnescentra, a to podľa platného cenníka. Každý zakúpený vstup vstupov má dobu exspirácie podľa aktuálneho cenníka, t. j. v prípade, ak Objednávateľ tieto vstupy v čase podľa aktuálneho cenníka od ich zakúpenia nevyužije, zakúpené vstupy prepadajú v prospech Prevádzkovateľa, a Prevádzkovateľ nie je povinný vrátiť Objednávateľovi finančnú kompenzáciu za už zakúpené, ale nevyužité vstupy.
3. Po úspešnej platbe bude mať v aplikácii Objednávateľ sprístupnenú možnosť vstupu (otvorenia) fitnescentra, ktoré vykoná naskenovaním QR kódu v aplikácii cez turniket v priestoroch fitnescentra. Jedno takéto otvorenie znamená jeden vstup do fitnescentra v max. počte 3 hod. V prípade, ak Objednávateľ strávi vo fitnescentre dlhší čas ako 3 hod. považuje sa to za ďalší vstup do fitnescentra a aplikácia automaticky stiahne ďalší kredit (vstup).
4. Na východ z fitnescentra Objednávateľ použije rovnako naskenovanie QR kódu v aplikácii cey turniket v priestoroch fitnescentra.
5. Posledný vstup do fitnescentra je možný v čase o 20:59:59. Po tomto čase už aplikácia nedovolí vstup do fitnescentra.
6. Východ z fitnescentra je možný najneskôr do času 21:59:59. Po tomto čase dôjde k centrálnemu uzamknutiu fitnescentra a aplikácia už nedovolí opustiť fitnescentrum.
7. Fitnescentrum nemá recepciu (je bez obsluhy) v čase od 06.05hod. do 15.00hod., pričom Objednávateľ uvedené berie na vedomie.
8. Prevádzkovateľ má právo prerušiť alebo obmedziť poskytovanie služieb fitnescentra na nevyhnutnú dobu z prevádzkových dôvodov napr. pri nevyhnutných opravách a údržbe, v takom prípade najmenej 24 hodín vopred oznámi Klientom prostredníctvom Aplikácie obmedzenie prevádzky, alebo umiestnením oznamu na vchodové dvere fitnescentra.
9. Prevádzkovateľ je takisto z výnimočných dôvodov oprávnený kedykoľvek na potrebný čas prerušiť, pozastaviť alebo obmedziť prevádzku fitnescentra z dôvodov, kedy je jeho prevádzka neplánovane ohrozená alebo obmedzená vonkajšími faktormi (napr. z dôvodu prírodnej katastrofy, iných prípadov vyššej moci, odstávky vody, kúrenia alebo elektriny) alebo predpismi, nariadeniami a opatreniami vlády alebo orgánov verejnej správy alebo inými okolnosťami nezávislými od vôle Prevádzkovateľa, ktoré Prevádzkovateľ nemohol rozumne predpokladať ani ich odvrátiť. V takom prípade nevzniká Objednávateľovi nárok na kompenzáciu za Služby, ktoré sa začali poskytovať a nemohli byť dokončené.
III. Objednávka a cena za služby
1. Cena Služby je určená podľa platného Cenníka zverejneného v aplikácii v deň objednania Služby. Poskytovateľ je oprávnený meniť Cenník, pričom znenie platného Cenníka je vždy zverejnené priamo v aplikácii.
2. Cenu za objednanú Službu je Objednávateľ povinný uhradiť Prevádzkovateľovi bezhotovostným prevodom na jeho bankový účet alebo platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány GLOBAL PAYMENTS, a to riadne a včas. Poskytovateľ nezačne s poskytovaním služby skôr, ako dňom pripísania úhrady za služby na bankový účet Poskytovateľa.
3. Za riadnu úhradu sa považuje úhrada obsahujúca správne uvedené všetky hlavné identifikačné znaky, ktoré sú uvedené v príkaze na úhradu, a to najmä variabilný symbol, číslo účtu a čiastku. Bez uvedenia správneho variabilného symbolu nie je možné platbu priradiť.
4. Ukončenie dohody pred dojednanou dobou trvania Služby je možné len dohodou alebo odstúpením od dohody Poskytovateľom. Poskytovateľ môže odstúpiť od dohody písomne alebo e-mailom na adresu uvedenú v objednávke, ak požiadavky Objednávateľa sú v rozpore s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo všeobecne záväznými právnymi predpismi. V takom prípade Objednávateľ nemá nárok na vrátenie akejkoľvek časti ceny za Služby.
5. Objednávateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom objednávateľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, o čom bol Objednávateľ poučený.
6. Registráciou Objednávateľ súhlasí s tým, že faktúry za uhradené predplatné Služieb mu budú zasielané a doručované v elektronickej forme.
IV. Práva a povinnosti Objednávateľa a Poskytovateľa
1. Poskytovateľ sa zaväzuje poskytovať svoje služby s náležitou odbornou starostlivosťou, čestne, riadne a včas, svedomito a v súlade so všeobecne záväznými predpismi a chrániť oprávnené záujmy Objednávateľa.
2. Objednávateľ zodpovedá sám za svoj zdravotný stav a berie na vedomie, že Prevádzkovateľ nevyhodnocuje vhodnosť cvičenia s ohľadom na jeho zdravotný stav. Pred každým vstupom je Objednávateľ povinný zvážiť svoj aktuálny zdravotný stav a prispôsobiť tomu druh cvičenia, intenzitu, záťaž a dĺžku cvičenia.
3. Ak má Objednávateľ zdravotné obmedzenia alebo pochybnosti o svojom zdravotnom stave mal by pred cvičením prekonzultovať svoj stav so svojím lekárom a rešpektovať jeho odporúčania a takisto by mal by sledovať svoj zdravotný stav počas cvičenia a cvičenie prerušiť alebo ukončiť, ak začne cítiť bolesť alebo iné zdravotné ťažkosti. Prevádzkovateľ je oprávnený neposkytnúť Službu alebo ukončiť poskytovanie Služby Objednávateľovi, ak sa podľa najlepšieho vedomia a svedomia Prevádzkovateľa javí zdravotný stav Objednávateľa ako rizikový, prípadne ak je Objednávateľ zjavne pod vplyvom alkoholických alebo iných omamných a psychotropných látok, a to bez nároku na náhradu poplatku za Službu zo strany Objednávateľa.
4. Vstup a využitie priestorov fitnescentra je iba na individuálne cvičenie a nezahŕňa služby trénera. Táto služba umožňuje Klientovi, aby použil na individuálne cvičenie v súlade s podmienkami bežného užívania a týmito VOP Priestory fitnescentra a priestory šatne a hygienických zariadení. Objednávateľ berie na vedomie, že vzhľadom na skupinové cvičenia alebo skupinovú prípravu športovcov, môžu byť niektoré miestnosti fitnescentra uzavreté pre individuálne cvičenie po určitý čas, aj bez predchádzajúceho upozornenia a Objednávateľ nemá nárok na zľavu alebo vrátenie Ceny za služby.
5. Použitie prístrojov je súčasťou vstupu, avšak Objednávateľ je povinný rešpektovať pokyny na ich obsluhu a používanie a všetky použité stroje uviesť do pôvodného stavu a dezinfikovať, použité náradie a pomôcky dezinfikovať a odložiť na vyhradené miesto.
6. Vstup Objednávateľa je Prevádzkovateľ oprávnený kedykoľvek ukončiť a požiadať Objednávateľa o opustenie Priestorov v prípade, že Objednávateľ porušil svoje povinnosti podľa týchto VOP alebo nedodržal iné pokyny Prevádzkovateľa, ktoré slúžia na ochranu zdravia a bezpečnosti ostatných osôb nachádzajúcich sa v priestoroch fitnescentra, alebo na predchádzanie škodám, pričom v takom prípade Objednávateľ nemá nárok na žiadnu kompenzáciu za nevyčerpanú časť Služieb alebo nevyčerpaný časový limit jednorazového vstupu.
7. Objednávateľ je povinný počas celej doby poskytovania služby poskytovať Poskytovateľovi nevyhnutnú súčinnosť, potrebnú na naplnenie účelu objednanej služby.
8. Poskytovateľ nezodpovedá za porušenie právnych povinností zo strany Objednávateľa.
9. V prípade ak Objednávateľ poruší akúkoľvek povinnosť, ktorú mu ukladá právna norma platná na území SR, zodpovedá za škodu v plnom rozsahu, pričom sa zároveň zaväzuje škodu, ktorá vznikne či už Poskytovateľovi alebo akejkoľvek tretej osobe, uhradiť v celom rozsahu.
10. Poskytovateľ nezodpovedá za veci vnesené Objednávateľom do fitnescentra, ani za škodu na odložených veciach. K dispozícii pre Objednávateľa sú uzamykateľné skrinky v priestoroch šatní.
11. Objednávateľ zodpovedá v plnom rozsahu za škodu spôsobenú znehodnotením, poškodením alebo zničením zariadenia a majetku poskytovateľa služieb. Objednávateľ je povinný škodu uhradiť bezodkladne po jej vzniku.
12. Za škody spôsobené na zariadení a inom majetku fitnescentra zodpovedá objednávateľ podľa príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov SR. Objednávateľ zodpovedá aj za škodu spôsobenú osobami, ktoré ho sprevádzajú.
13. V prípade, ak objednávateľ spôsobí na zariadení alebo inom majetku fitnescentra akúkoľvek škodu, klient je povinný vzniknutú škodu nahradiť v peniazoch. Klient je povinný škodu nahradiť najneskôr v deň vzniku škody, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak. V prípade ak vyčíslenie škody vyžaduje zo strany prevádzkovateľa dlhšiu lehotu, klient je povinný nahradiť plnú výšku škody najneskôr do 7 dní odo dňa doručenia vyčíslenia výšky škody.
14. Do fitnescentra nesmú byť vnášané žiadne látky nebezpečnej povahy (výbušniny a strelivo, žieraviny, jedy alebo toxické látky, infekčné alebo rádioaktívne materiály a pod.).
15. Fitnescentrum nezodpovedá za veci zabudnuté a stratené v priestoroch fitnescentra. Nájdené veci sa ukladajú vo fitnescentre po dobu šesť mesiacov. Po uplynutí tejto doby sa predmety, ktoré majú zjavnú hodnotu, odovzdajú miestnym stratám a nálezom. Na žiadosť klienta je možné nájdene veci zaslať aj poštou na adresu klienta. Klient je povinný preukázať vlastnícke právo k uvedenej veci, prípadne túto podrobne popísať tak, aby nemohlo dôjsť k jej zámene.
16. Objednávateľ je povinný nahradiť vzniknutú škodu, ktorá vznikla na fitnescentre alebo jeho vybavení, a to v plnej výške, resp. v hodnote veci stanovenej v Inventári, ktorý je súčasťou týchto VOP ako jeho Príloha.
V. Reklamácie
1. Objednávateľ má právo na reklamáciu v súvislosti s jemu poskytovanou Službou, a to v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Reklamačný poriadok je dostupný tu.
2. Reklamáciu je Objednávateľ oprávnený uskutočniť písomne, a to poštou na adresu sídla Prevádzkovateľa, alebo e-mailom na adresu: michaelavkanuscakova@gmail.com. Prevádzkovateľ sa zaväzuje oznámiť výsledok vybavenia reklamácie do 30 dní odo dňa je prevzatia.
VI. Bezpečnosť a ochrana osobných údajov
1. Prevádzkovateľ prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné a budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy. Všetky osobné údaje, ktoré sú poskytnuté dobrovoľne prevádzkovateľovi, sú zhromažďované, spracovávané a archivované v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä v súlade s požiadavkami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa ruší smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej aj len „Nariadenie“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj len „Zákon“).
2. Nakladanie s osobnými údajmi sa riadi „Zásadami ochrany osobných údajov“ dostupnými tu.
VII. Spoločné a záverečné ustanovenia
1. V prípade rozporu medzi ustanoveniami VOP a osobitnej zmluvy alebo dohody, prednosť majú odchýlne dojednania v dohode. Pôsobnosť VOP alebo ich časti možno vylúčiť iba písomnou dohodou zmluvných strán. Právne vzťahy neupravené v dohode a VOP sa riadia platnými právnymi predpismi SR.
2. Na obchodné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu z neho vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré nekonajú pri uzatváraní obchodných zmlúv podľa týchto VOP v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení Občianskeho zákonníka aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. zo ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
3. Objednávateľ registráciou v aplikácii potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia týchto VOP, nezodpovedá prevádzkovateľ objednávateľovi za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
4. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto VOP ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení VOP a zvyšné časti príslušného ustanovenia VOP tým zostávajú nedotknuté.
5. VOP platia v znení uvedenom v aplikácii prevádzkovateľa v deň registrácie Objednávateľa, s výnimkou ak je medzi oboma stranami vyslovene dohodnuté inak.
6. V prípade spotrebiteľského sporu týkajúceho sa predaja nášho tovaru alebo poskytovanie našich služieb je pre alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu príslušná Slovenská obchodná inšpekcia – www.soi.sk („SOI“), na ktorú sa môžete obrátiť ohľadom akéhokoľvek spotrebiteľského sporu. Môžete využiť na podanie návrhu na začatie mimosúdneho riešenia sporov a na získanie informácií o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov (vrátane cezhraničných sporov) u tovaru zakúpeného cez internet tiež webovú stránku https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Môžu vznikať aj ďalšie tzv. poverené osoby / subjekty k alternatívnemu riešeniu spotrebiteľských sporov, u ktorých je možné tiež mimosúdne riešenie zahájiť.
7. Postup pri alternatívnom riešení spotrebiteľského sporu je taký, že sa začína na návrh spotrebiteľa u SOI (prípadne inej poverenej osoby), ktorá musí obsahovať
a) identifikačné údaje strán sporu (Vaše a naše),
b) úplné a zrozumiteľné opísanie rozhodujúcich skutočností (čo je sporné),
c) označenie, čoho sa navrhovateľ (Vy) domáha (napr. vrátenie kúpnej ceny, výmeny tovaru a pod.),
d) dátum, kedy navrhovateľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát (napr. prvá reklamácie),
e) vyhlásenie, že vo veci nerozhodol súd, nebol vydaný rozhodcovský nález a nebola uzavretá dohoda strán v rámci alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu a ani nebolo začaté konanie pred súdom, rozhodcovské konanie alebo alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu podľa tohto zákona,
f) dátum a podpis navrhovateľa (Váš).
8. K návrhu sa priloží doklad o skutočnosti, že sa navrhovateľovi nepodarilo spor vyriešiť priamo (napríklad naše korešpondencie a pod.), a ďalšie písomnosti potvrdzujúce uvádzané skutočnosti, ak sú k dispozícii. K návrhu sa priloží plná moc, ak je navrhovateľ zastúpený na základe plnej moci. Návrh možno podať najmä písomne, ústne do zápisnice, alebo elektronicky prostredníctvom emailu ars@soi.sk.
9. Spotrebiteľ sa môže obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota bude vyššia ako 20,- €.
10. Navrhovateľ (Vy) môže podať návrh u SOI alebo iného povereného subjektu najneskôr do 1 roka odo dňa, keď uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát (napr. odstúpenie od zmluvy / reklamácie).
11. Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu musí byť ukončené do 90 dní od jeho začatia. U zvlášť zložitých sporov možno túto lehotu predĺžiť o 30 dní, a to aj opakovane.
12. Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu končí
a) uzavretím dohody strán sporu (dobrovoľné),
b) vydaním odôvodneného stanoviska,
c) odložením návrhu (napr. spotrebiteľ vyhlási, že sa rozhodol ukončiť svoju účasť na alternatívnom riešení sporu),
d) úmrtím alebo vyhlásením za mŕtveho v prípade strany sporu, ktorá je fyzickou osobou,
e) zánikom bez právneho nástupcu v prípade strany sporu, ktorá je právnickou osobou,
f) vyčiarknutím oprávnenej právnickej osoby zo zoznamu.
13. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sa nespoplatňuje. Náklady spojené s alternatívnom riešením spotrebiteľských sporov si strany nesú samy.
14. SOI alebo poverený subjekt stanovuje pravidlá pre alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, ktorými podrobnejšie upraví postup pri alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov tak, aby bola v súlade so zákonnými pravidlami.
15. V prípade, že alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu nepovedie k vyriešeniu spotrebiteľského sporu sa samozrejme vždy môžete obrátiť na súd. Samozrejme tiež nemusíte ani možnosť alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu využiť (možno to však samozrejme vždy odporučiť) a môžete sa s riešením spotrebiteľského sporu priamo obrátiť na príslušný súd.
16. Orgánom dozoru je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dozoru
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
Tel. č.: 051/ 7721 597
Fax č.: 051/ 7721 596
E-mail: pr@soi.sk
17. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť VOP aj bez predchádzajúceho upozornenia.
18. Tieto VOP sú platné od 10.06.2024
V Košiciach, dňa 10.06.2024